Jsme na to dvě! Pořád o tom tlacháme! Tak jsem řekly "DOST" a pouštíme se do TOHO!

neděle 31. března 2013

Tvarohový jáhelník s jablkem

Tak jsem společně vařily,
tento příspěvek doplňuji s hodně velkým časovým odstupem. Ale nevadí, jedeme dál. Tento jáhelník je staročeská zdravá dobrota, která je sice na uplácání jednoduchá, ale pečení nějaký čas zabere. Není to buchta na plech za dvacet minut sakumprásk i s přípravou :-)

Na cca dvanáct kousků jsme použily:

500g balení jáhel
500g tvarohu
3 jablka o klasických rozměrech (na obrázku jsou dvě, protože to třetí bylo nefotogenické
2-3 vajíčka (v receptu jsem něšla 3, ale použily jsme dvě, protože já vejce moc nemusím)
50 gramů mouky (tu jsem daly samosebou celozrnnou)
citrónovou šťávu, rumové aroma (může být i rum, že jo :))
mandlové plátky na ozdobu
glukopur nebo cukr (třtinový) - jen na doslazení, dle chuti (já bych toho nejradši dala dvacetosm kilo, ale Nika by mě zabila)

¨

Jáhly jsem uvařily dle návodu a poté pracně scedily. Pak jsem k nim přidali žloutky (jeden vám ale musí zůstat na tvaroh), mouku a cukr. Nacpaly jsem to do formy a daly péct (220°C - tato hmota se peče docela dlouho, nemůžu s jistotou říct, kolik přesně minut. Jsem v tomhle hrozná, všechno dělám od oka a podle zkušeností. Nicméně hmota by měla nakonci téhle části vypadat zhruba tak, že by měla být ztuhlá (relativně "vysušená", prostě po dloubnutí by v ní neměl zůstat ďolík. Nicméně musíme brát v potaz, že se na jáhly poté dává zapéct ještě na cca 15 minut tvaroh a bílek. Co se týče teploty. Prvních deset minut peču na těch 220°C a pak to na 10-15 minut stáhnu na 180°C).


Dále si mezitím rozmícháme tvaroh se zbylým žloutkem a troškou cukru. Nastrouháme si jablka, k nim přidáme aroma a citrónovou šťávu a trochu cukru.
Jakmile uznáme za vhodné, že je "jáhlová fáze" hotová, rozprostřeme na ně jablka a a na ty tvaroh. Dáme péct na 10-15 minut.
A než se nám zapeče tvaroh, tak si vyšleháme sníh ze zbylých bílků s glukopurem. Sníh pak rozetřeme na tvaroh, posypeme mandlemi a dáme péct už jen na chviličku (většinou to vyndávám tak po pěti minutách, jak si ale můžete všimnout na fotce, tak jsem to tam s Nikou nechaly trošku dýl, protože jsem beztak řešily něco na facebooku a sníh nám chytl zajímavý odstín :-) ).
A je hotovo!

Pak už stačí jen naservírovat a jíst! Výborné k snídani!
Tak ČUS BAMBUS!
Eva   ( a Nikola :-P)

Žádné komentáře:

Okomentovat